Reparatie voorwaarden

 

1.1 De Koffie Reparateur biedt standaard 2 jaar garantie op alle uitgevoerde werkzaamheden en nieuw geplaatste onderdelen.

1.2 Op gereviseerde onderdelen geldt een garantie van 12 maanden. Deze worden uitsluitend geplaatst in overleg met de klant.

1.3 Op gebruikte onderdelen geven wij een garantie van 6 maanden. Ook deze worden alleen in overleg met de klant geplaatst.

1.4 Indien de garantieperiode afwijkt van de standaard 2 jaar, wordt dit duidelijk vermeld op de offerte en factuur.

1.5 Schade of defecten die ontstaan door nalatig onderhoud, kalkaanslag, verkeerd gebruik of het te laat melden van een probleem vallen niet onder de garantie.

1.6 Indien het maalwerk beschadigd raakt door voorwerpen die hier niet thuishoren, zoals takjes, steentjes of water, vervalt de garantie op dit onderdeel. In sommige gevallen worden de reparatiekosten door de bonenfabrikant vergoed, omdat er incidenteel ongewenste deeltjes in een zak bonen kunnen zitten.

1.7 Tijdens de garantieperiode is het niet toegestaan om zelf reparaties uit te voeren of een extern bedrijf in te schakelen. Indien wij constateren dat dit toch is gebeurd, vervalt de garantie.

1.8 De Koffie Reparateur voorziet machines van garantiezegels, waarmee wij kunnen controleren of de machine is geopend en of geplaatste onderdelen door ons zijn gemonteerd. Indien een zegel is verbroken of beschadigd, komt de garantie te vervallen. Indien op de zegel niet expliciet vermeld staat dat verwijdering de garantie beïnvloedt, mag u deze wel verwijderen.

1.9 Voorafgaand aan een reparatie voeren wij een kosteloos en vrijblijvend vooronderzoek uit om de staat van uw espressomachine te beoordelen. Op basis hiervan stellen wij een offerte op.

1.10 De offerte wordt per e-mail of telefonisch aan u verstrekt.

1.11 Wij starten pas met de werkzaamheden nadat u de offerte digitaal heeft ondertekend of telefonisch heeft goedgekeurd. Mondelinge goedkeuringen worden vastgelegd.

1.12 De Koffie Reparateur behoudt zich het recht voor om na goedkeuring een offerte aan te passen, indien tijdens de werkzaamheden nieuwe problemen aan het licht komen die niet zichtbaar waren bij het vooronderzoek. In een dergelijk geval wordt u hiervan op de hoogte gesteld en wordt in overleg een besluit genomen. De aangepaste offerte dient opnieuw te worden goedgekeurd.

1.13 Wij zijn niet verantwoordelijk voor de algehele staat van de machine. Indien een apparaat met bestaande gebreken wordt ingeleverd of als er tijdens de reparatie extra problemen worden ontdekt, zijn wij niet aansprakelijk voor deze defecten.

1.14 Kosten voor reparaties die door een ander bedrijf zijn uitgevoerd, worden niet vergoed door De Koffie Reparateur.

1.15 Indien de uiteindelijke reparatiekosten hoger uitvallen dan in de offerte vermeld, nemen wij altijd vooraf contact met u op om dit te bespreken.

1.16 Wij behouden ons het recht voor om een reparatie te annuleren zonder overleg. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de reparatie ingewikkelder blijkt dan verwacht, als onderdelen niet beschikbaar zijn of om andere onvoorziene redenen. In geval van annulering wordt een reeds betaalde factuur gecrediteerd, minus eventuele verzendkosten.

1.17 Machines die niet binnen 2 maanden na gereedmelding worden opgehaald, kunnen na een schriftelijke herinnering (per e-mail) als verlaten worden beschouwd, waardoor het eigendomsrecht vervalt.

1.18 Bij retourzendingen hanteren wij een vooruitbetalingsbeleid via pro forma facturen. U ontvangt na reparatie de betalingsgegevens per e-mail of telefoon.

1.19 Bij het ophalen van uw machine dient het factuurbedrag te worden voldaan via een van onze betaalmethodes. Indien betaling niet mogelijk is, kunnen wij de machine niet meegeven.

1.20 Indien u schade of ontbrekende onderdelen constateert na retourontvangst van uw machine, dient u dit binnen 24 uur schriftelijk (per e-mail) te melden. Dit geldt alleen voor machines die per post worden verstuurd. Wanneer u de machine zelf ophaalt, dient u deze direct te controleren.

1.21 Ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.

1.22 De Koffie Reparateur is niet verantwoordelijk voor schade die ontstaat tijdens het transport van en naar onze werkplaats.

1.23 Het herroepingsrecht is uitgesloten voor diensten:

• waarbij de uitvoering, met uw uitdrukkelijke instemming, is gestart vóór het einde van de bedenktijd;

• waarvan het voor ons niet redelijkerwijs mogelijk is om de dienst kosteloos ongedaan te maken.

Een uitgevoerde reparatie of onderhoudsbeurt kan niet zonder bijkomende kosten worden teruggedraaid.

 

Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.